Анкетні запитання.

1. Які населені пункти входять (входили) до складу Вашої сільради, чисельність населення (вказати кількість дворів і осіб, які в них проживають) в минулому і в даний час. Згадати всі хутори, старі назви частин села (кутків), урочищ, лісових масивів, лук, боліт та інше.

2. Розмір географічних площ, віднесених до сільради в га, в т.ч. ріллі, лісу, лук, пасовищ, боліт, неугіддя.

3. Наявність громадських закладів, які обслуговують населення: школа, лікарня, аптека, церква, пошта, дошкільні та торгівельні заклади, побутові (пошиття одягу, взуття, ремонт побутової техніки, перукарня, лазня, будинок культури, бібліотека, ритуальні послуги). Стан їх функціонування і проблеми.

4. Аналогічні дані про інженерні мережі, споруди, а саме: телефонний зв'язок, радіофікація, електропостачання, газифікація, водопостачання та іригація, автодорожня мережа, мости, вітряні та водяні млини в минулому, зв'язок з районним та обласним центрами, сусідніми населеними пунктами.

5. Виробнича діяльність жителів: землеробство, тваринництво, лісництво, бджільництво, садівництво, рибальство, мисливство, деревообробка, відхожі промисли (теслярство, бондарство, лозоплетіння, гончарство, ткацтво, сукноваління, чинбарство,консервування, рукоділля, заготівля дров, торфу та ін..). Чи були на території сільради нині забуті промисли: виплавка заліза - рудні, виготовлення скла - гути, заготовка дубової кори, сосново-ялинової смоли, скипидару, дьогтю, виготовлення цегли, чи працювали млини, крупорушки, олійниці. Чи займалися жителі вирощуванням тютюну, льону, конопель, кок-сагизу, рижію, рапсу чи інших неординарних культур.

6. Споконвічні сільські традиції, побутово-етнографічні особливості місцевості, населення: святкування народження дітей, їх хрестини, особливості у проведенні заручин, сватання, весілля, перезви, храмування, новосілля. Організація толоки при будівництві хати, мосту, церкви,копанні криниць чи колодязів. Відправлення поховань, поминок, вшанування загиблих.

Контакти людей при виконанні бригадних робіт (посівна, жнива, косовиця, обслуговування молотарки), Спілкування сусідів в магазині, у млині, біля криниці, ополонки, в молочарні, на сінокосі. Чи є суттєві відмінності в цих традиційно-етнічних подіях вашого села від сусідніх населених пунктів.

7. Прізвища, імена та по батькові (історично) голів сільських Рад, голів колгоспів, депутатів районної, обласної чи Верховної Рад, знані люди вашого села (військові, діячі науки, культури, спорту, господарники, герої, орденоносці, письменники). Назвати матерів, що народили та разом з чоловіками виростили багато дітей в минулий період, коли не вшановувались матері-героїні.

8. Документальні (архів, музей) дані та свідчення очевидців про життя села в період лихоліть: революційні події 1917 - 1921 р.р., колективізація, розкуркулення, голодомор 1932-1933 р.р., боротьба з «ворогами народу» 1937-1939 р.р., друга світова війна 1939-1945р.р., Корюківська пожежа-трагедія 1943 р., післявоєнна відбудова господарства та ін.

9. Життя сільської церкви та її парафіян: історія будівництва, освячення, режим роботи, взаємовідносини з владою, чисельність прихожан, динаміка кількості відвідувачів. В яких замовленнях послуговуються церквою жителі села, невирішені проблеми.

10. Які підприємства працюють на території сільради. Коротка оцінка ефективності їх діяльності. Порівняння з роботою колгоспів, радгоспів. Дані урожайності, кількості худоби.

11 . Бачення створення територіальних громад та напрямків їх діяльності для покращення життя регіону.

12. По одному (як мінімум) оповіданню про минулі цікаві, значимі події на території сільради з її жителями від школи, лікарні, бібліотеки, підприємств, активних небайдужих жителів. Розповісти про простих, малопомітних на перший погляд людей, про їх потрібну, важливу, часом нелегку працю, чесне самовіддане відношення до своєї долі селянина-годувальника, а в часи лихоліть-захисника країни. Не переймайтесь літературним виблиском Ваших оповідок, наші архімеди-лінгвісти із земляцтва «причешуть і приакуратять» їх до пристойного вигляду. Важливо, щоб ці розповіді були про людей та їх діяння, які заслуговують на увіковічення.

13. По дві-три найважливіші, на Ваш погляд, проблеми, які необхідно першочергово вирішити району, області, країні для покращення життя Людей села, для наближення його хоч на гарматний постріл до ЄВРОПЕЙСЬКОГО.

Обсяг відповідей на анкету, як правило, не повинен перевищувати 5 сторінок паперу форматом А4 (296x210мм).

14. Перелік старожилів. Коли в селі з'явився перший велосипед, мотоцикл, автомашина. Сучасна кількість цієї техніки, наявність телевізорів, приєднань до Інтернету. Назвати відомих сільських умільців-майстрів: теслі, мулярі, ткалі, кравці, рукодільниці, будівничі церкви, школи, млинів, мостів тощо.

15. Надання для копіювання старовинних знакових фото. Визначення об'єктів ландшафтних краєвидів та жителів села, які належить розмістити на сторінках майбутньої книжки про Корюківщину та її людей.

Кiлькiсть переглядiв: 225

Коментарi